Způsob výuky
Struktura kurzu
Kurz je zaměřen na získání a osvojení znalostí z Čj, M a potřebných dovedností v didaktických testech přijímacích zkoušek na osmiletá gymnázia. Žáci budou připraveni ke státním standardizovaným testům CERMAT.
1. část – zjištění úrovně žákových vědomostí a dovedností v M a Čj získaných na ZŠ
2. část – doučení a docvičení zjištěných nedostatků, doporučení typů úloh k dalšímu procvičování (individuálně každému žákovi)
3. část – v předstihu intenzivní seznámení s učivem ČJ a M 5. třídy – větší zautomatizování některých dovedností (testy u přijímacích zkoušek obsahují převážně učivo 5. třídy, které je v rámci nejednotných osnov základních škol často probíráno až v pozdějším období)
4. část – hlavní náplň:
- M – procvičování postupu řešení jednotlivých typů úloh
- Čj – osvojení mluvnických jevů a literárních témat
- Všeobecné studijní dovednosti – úlohy procvičující logické myšlení, práce s textem, ukázky standardizovaných testů
5. část – zadávání didaktických testů, ukázky testů z minulých školních ročníků, vlastní testy,rozbor správného řešení, vysvětlení problémových úloh atd.
- výuka probíhá formou předem připravených pracovních listů, které si děti odnášejí domů se správným řešením
- pracovní listy budou obsahovat cvičení i úkoly, kde často dětí mívají problémy (samostatné čtení s porozuměním; kontrola řešení úsudkem; vyřazovací metoda, když neznám odpověď; důraz na tempo práce, které je také při zkouškách často rozhodující; seznámení s literaturou formou ukázek z různých knih a na nich je procvičováno gramatické učivo)
- zařazení osvědčených tradičních metod i nových v souladu s novou školskou reformou (myšlenková mapa, brainstorming, modelové situace)
- rodiče i žák budou v průběhu přípravy informováni o dosažených výsledcích